پدافند غیر عامل در استانها متمركز بر حفظ و اداره مردم است
نوشته شده توسط : amatrack

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور روز گذشته در اولین نشست مسئولین استانهای كشور با بیان اینكه امروزه در ماهیت و كیفیت جنگ تغییرات اساسی روی داده است گفت: از سال 1992 شاهد سایر مولفه های قدرت در جنگ و تهدیدات شده ایم كه شكل تهدیدات را كاملا تغییر داده است ؛ به طوری كه هر ده سال مدل جدیدی را شاهد هستیم. سال 2003 شاهد تكنولوژی جدیدی در جنگ و تهدیداتی مانند جنگ نرم ، بیولوژیك، اقتصادی و سایبری بودیم .

وی گفت : آمریكا در بیانیه ای چهار مولفه كم كردن زرادخانه های هسته ای ، كوچك كردن و تخصصی كردن ارتشها ، توسعه جنگ سایبری و تسلیحات مربوط به آن و توسعه جنگ بی قاعده را در نظر گرفته بود.

جلالی ادامه داد: در گذشته آمریكایی ها به طور همزمان به مردم و حكومتها - مانند جنگ با ژاپن ، كره و ویتنام - حمله می كردند كه در این نوع جنگها مردم و حكومت با هم یكپارچه می شدند و تشكیل ارتشی واحد را می دادند و در نتیجه خسارت و تلفات سنگین ، زمان طولانی و نتیجه جنگ مشخص نبود و از این رو نتیجه گرفتند كه مردم را از حكومت جدا كنند تا علاوه بر كم كردن زمان جنگ وتلفات ناچیز پیروزی خود را تضمین نمایند.

وی در این زمینه افزود: این نوع جنگ را جنگ بی قاعده نامیدند كه مفهوم آن جنگ مردم محور است و چنانچه كشور نتواند ارتباط بین مردم و حكومت را حفظ كند شكست خواهد خورد.

وی با اشاره به سه نظریه در باره جنگ مردم محور گفت : یك نظریه نظامی و یا سخت است كه حذف زیر ساختها و ناتوانی حكومت در اداره مردم هدف آن است ؛ در مدل نیمه سخت ، محور جنگ اقتصادی ، امنیتی فشار بر مردم و رو در رو قرار دادن مردم و حكومت مد نظر است و محور سوم جنگ نرم است كه براندازی از درون و فشار از بیرون را دنبال می كند كه در سند چشم انداز با عنوان پیوستگی مردم و حكومت بدان اشاره شده است . در مدل جدید آمریكایی ها می گویند كه كه باید هوشمندانه و نه با مدل سخت جنگید.

رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور ادامه داد: ما در سطوح بالا و در سطح وزارتخانه ها به دنبال حفظ زیر ساختها هستیم ،اما در استانها رویرد مردم هستند.یعنی تمركز بر اداره مردم در شرایط بحران وصیانت و حفاظت از وظایف مردم است كه در این شرایط تداوم خدمات دهی به مردم باید در همه شرایط وجود داشته باشد.

جلالی در زمینه نقش استانداران در بحران گفت: استانداران به عنوان فرماندهان جنگ در استانها منصوب شده اند و همه نیروهای نظامی و مدیریتی تحت نظر آنها فعالیت می كنند تا وابستگی به مركز را به حداقل برسانند.

وی گفت : برآورد تهدیدات، شناخت آسیبها، طبقه بندی مراكز موجودذ، نیازمندیهای ضروری ، اداره مردم در شرایط بحران ، استفاده از ظرفیت بسیج ، تامین ارتباطات ضروری برای استانها و ارتقای آستانه مقاومت مردم در استان در برابر تهدید از مهمترین برنامه های ما در استانهاست.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در پایان اظهار داشت: پدافند غیرعامل در استانها متمركز بر حفظ اداره مردم و تسهیل مدیریت بحران است و با این دیدگاه است كه می توانیم فشار را كاهش دهیم و بحران را مدیریت كنیم .

سیام**1544 **1544





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: